Een tenniselleboog, hoe herstel je snel en hoe niet?

De klachten zijn langzamerhand begonnen met zware boodschappentassen sjouwen bij een verjaardag. Bij alle zware handelingen merkte ik dat de klachten begonnen toe te nemen (boodschappen, hond trekkend aan de riem, zelfs een kop thee op pakken werd op geen gegeven moment pijnlijk. Voor mijn werk ben ik veel met de muis aan het werk, ook dat merkte ik lichtjes, maar omdat ik al preventief een Ergorest gebruik viel dat verder wel mee.

ergorest

 

De AAEB (Anatomische Anti Epicondylitis Bandage)

Ik heb een AAEB (een Tennisarmbandage met een drukelement) en een ijspakking gehaald bij de BlessureWinkel en heb adviezen gekregen mbt ontlasten en gebruik. De bandage wel gedragen maar niet consequent genoeg. Nadat de klachten eerst afnamen merkte ik dat ik slordig werd met het dragen van de bandage en het koelen. De klachten kwamen in alle hevigheid terug.

tenniselleboogbandage


Fixatiehoes met ijspakking

Nu toch maar elke dag de Tennisarmbandage consequent gedragen en 2 tot 3 x per dag gekoeld. Ik heb zelfs de eerste 2 dagen een Ibuprofen genomen omdat het tamelijk pijnlijk was. Koelen gaat erg makkelijk omdat de ijspakking in een hoesje zit dit je makkelijk om de arm vast maakt. Daardoor kun je hem laten zitten en toch door gaan met bewegen.

ijspakking en fixatiehoes

Na 1 week werden de klachten flink minder. Nu toch doorgegaan met dragen en af en toe de bandage iets losser gezet (bij rust periodes). Nu twee weken later weinig tot geen last meer van de arm. Draag de Tennisarmbandage preventief nog dagelijks. Koelen na afbouwen (1 tot 2 x per dag) nu achterwege gelaten. Bij rust doe ik hem af. met boodschappen doen draag ik hem ook weer preventief (stevig).

 

Consequent gebruiken

Met flinke klachten ben je toch met een kleine 14 dagen van de klachten af die eerst tamelijk hardnekkig leken. Je moet alleen wel consequent de Tennisarmbandage dragen en koelen!

 

-->